Matt Guthmiller, henüz 17 yaşında. Onun boyundan büyük bir işe kalkıştığını söylesek abartmış olmayız. Zira elektrik mühendisliği ve bilgisayar bilimi üzerine eğitim gören Guthmiller, dün Beachcraft Bonanza A-36 tipi tek pervaneli uçağı kullandı. Filipinler’deki Manila Uluslararası Havalimanı’na inen Guthmiller, hedeflediği dünya turunu tamamlamayı başarırsa ‘en genç pilot’ olarak Guinness Rekorlar Kitabı’na girecek. Guthmiller’in, bir sonraki durağı Avustralya olacak. Bunun yanı sıra amacına ulaşmak için 8 noktaya daha uçuş gerçekleştirmesi gerekecek. Şu anki rekor Jack Wiegand’a ait. Geçen yıl dünyayı tek başına dolaşan Wiegand, adını Rekorlar Kitabı’na yazdırdığında 21 yaşındaydı. ABD’de bilim, mühendislik ve ekonomi konularındaki başarılarıyla tanınan teknik üniversite Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nün öğrencisi olan Guthmiller’in bir ay sürmesi beklenen yolculuğu Kaliforniya’nın El Cajon şehrinden başladı. 7 Temmuz itibarıyla da bitmesi bekleniyor. Annesi Shirley Guthmiller, oğlunun küçük şeylerin peşinde olmayacağını bildiğini söyledi. Matt Guthmiller, “Bunu başarmak istemekteki asıl amacım; insanlara ilham olabilmek.” diyerek herkesin hayallerinin peşinden gitmesi gerektiğini dile getirdi. Dahası ona göre hiçbir rekor kırılamaz diye bir şey yok. Yeter ki emek verilsin, çaba harcansın… Guthmiller’in rekor denemesinin arkasında pek çok sponsor var. Genç pilotun kiraladığı 1981 model uçakla toplamda 28 bin mil yol gitmesi tahmin ediliyor. Bu arada ABD’li gencin rekor çalışmaları, Code.org isimli teknoloji platformuna destek sağlayacak. Kâr amacı gütmeyen bu platform, bilgisayar bilimleri eğitimini teşvik etmeye çalışıyor.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Qantas Faces Nationwide Flight Disruptions as Engineers and Technical Workers Go on Strike
Qantas passengers should brace for significant flight disruptions in the coming days, as engineers and technical workers at the airline have...
-
Singapore is home to a number of top-rated airlines, including the country's flag carrier, Singapore Airlines. However, in r...
No comments:
Post a Comment